Głównej zawartości

Komunikat alertu

Serwis zsms.poznan.pl używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie.

21 czerwca 2017 r. uczniowie klasy 1S2 wybrali się na wycieczkę po Poznaniu. Jedną z cech klas sportowych jest to, iż część uczniów jest spoza stolicy Wielkopolski i nawet trenując w tym mieście, niewiele o nim wiedzą, ponieważ nie mają kiedy zwiedzać jego zabytków.
Niestety wycieczka odbyła się w ograniczonym składzie, gdyż część klasy - pływacy, byli już na obozie.

Swoją wędrówkę po Poznaniu rozpoczęliśmy od kościoła Jana Jerozolimskiego, następnie udaliśmy się na teren Ostrowa Tumskiego i podziwialiśmy renowację znajdujących się tam budynków, murale, nowe muzeum oraz kościół św. Małgorzaty i most biskupa Jordana.

W katedrze obejrzeliśmy film związany z historią tego świętego miejsca, gdzie spoczywają polscy władcy i przyjrzeliśmy się szczegółowo Złotej Kaplicy. Stamtąd wyruszyliśmy poznać barokowy Poznań. Byliśmy na Wzgórzu św. Wojciecha u karmelitów, następnie na Wzgórzu Przemysła u franciszkanów, a naszą wędrówkę ukończyliśmy spacerując po poznańskim Starym Rynku oraz podziwiając kościół farny, który zrobił na nas największe wrażenie.

Oczywiście nie omieszkaliśmy zwiedzić dziedzińca Urzędu Miasta Poznania, niestety nie mieliśmy okazji spotkać tutejszego prezydenta. A na końcu, symbolicznie, zrobiliśmy sobie zdjęcie przy poznańskich koziołkach.

Myślę, że hasło „POZNAŃ WART JEST POZNANIA”, rzeczywiście jest słuszne.